top of page
חיפוש

מתכון לבצק משחק ריחני ונעימייייי


אתמול בחוג הכנו בצק משחק. זה היה אחד השיעורים הכי כיפים אבר! לפני השיעור קצת חששתי מסופת הוריקן קמח-מלח-נצנצים שאצטרך לנקות בסוף היום אבל בסופו של דבר, הליכלוך היה ממש סטנדרטי (לא שונה מכל שיעור אחר..) + הריח הנפלא מהשמנים האתריים נשאר גם אחרי השיעור = WIN WIN! אז שניה לפני שפסח מגיע נעשה "ביאור חמץ" עם כמה מצרכים שיש בכל בית (טוב, את רוב המצרכים יש...) וניצור בצק משחק פלאפי ונעימי וגם ריחני ומנצנץ בחמש דקות עבודה!

 

המצרכים הדרושים: ⁎ 1 כוס קמח לבן

⁎ 1/4 כוס מלח שולחן רגיל (לא גס) ⁎ 1 כף אבקת קרם טרטר (נכון... אין בכל בית. מצד שני גם לא חובה. הוא פשוט עושה את הבצק קרמי יותר. ניתן להשיג בחנויות של מוצרי אפיה/תבלינים) ⁎ 1 כף שמן (קנולה, חמניות, קוקוס... אפילו שמן זית) ⁎ 1/2 עד 3/4 כוס מים חמים (להרתיח קצת מים ולערבב עם קצת מים קרים או פשוט להמתין כמה דקות שלא יהיו חמים מדי) ⁎ כמה טיפות של צבע מאכל ⁎ כמה טיפות של שמן אתרי (ממליצה על לבנדר... מאוד נעים ומרגיע. אבל כל ריח שאתם אוהבים יכול לבוא טוב) ⁎ חובה להוסיף נצנצים! (סתם... זה אופציונלי לגמרי...) איך מכינים: מערבבים בקערה את כל המצרכים היבשים (אני נתתי לילדים לערבב עם מקל ארטיק) יוצרים גומה במרכז ומוסיפים לתוכה את השמנים וצבע המאכל. מערבבים. בשלב הזה א כל כך יראו את הצבע אבל חכו לשלב הבא. מוסיפים את המים החמים ומערבבים עד שהחומרים מתחילים להתגבש ואז אפשר להתחיל ללוש. עם הלישה הבצק מתחיל להיות רך והומוגני יותר וגם הצבע מקבל אחידות. ניתן להוסיף עוד כמה טיפות צבע אם לא מרוצים מהגוון וזה גם השלב שאפשר (חובה 😜) להוסיף נצנצים.

 

עכשיו זרקו לילדים כמה כלי עבודה כמו מערוך, קורצנים וכדומה והרווחתם לפחות חצי שעה של שקט! תודו לי על זה אחר כך... את הבצק תשמרו בכלי אטום במקרר בין משחק למשחק והוא יחזיק מעמד כמה שבועות.

 

נהניתם? שלחו לי תמונות או תייגו #נצנצים_בכפר באינסטגרם sharon.glitterz@ והכי חשוב, הרשמו לניוזלטר שלנו שלא תפספסו הדרכות יצירה נוספות, הודעות על סדנאות חדשות שנפתחות וכו' פה בקישור

2,341 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page